#119: Jodoh daripada Allah adalah yang terbaik

Assalamualaikum w.r.t.
Happy 12th birthday brooo. akk dapat wish dalam telefon je. yelahh asrama kan T___T
Naik form5 ni makin kurang cuti. Banyak habiskan masa dekat sekolah. Harap-harap berbaloi lah apa yang cikgu-cikgu ajar tu. InsyaAllah aaminn :) Baru start cuti semalam. Sampai je rumah, katil memanggil-manggil. Sempat solat zuhur jap, tak sempat tukar baju terus tertidur sampai ke asar, baru bangun. Teruknyaa kau Nadiaaaa -___-'
-tamat-

Online kejap, tengok home. tengok wall. ahh bosannya (menguap).. tiba-tiba TERnampak syafiqah ada post something dekat wall. Nahh tengok.
Aku macam....... HAH? -.-' ape benda ni? asal tiba-tiba send benda macam ni? ouh errr. Sejak masuk form5 ni semua orang nak cerita pasal kahwin. "yela, kadang-kadang kau kena fikir jugak pasal benda mcm ni" Hahahahaha. yekee, okay "aku tau laa" haihh.

Kawan-kawan.. kalau ada jodoh tak kemana. Percaya lah jodoh daripada Allah adalah yang terbaik, kita usaha Allah yg menentukan :) insyaAllah yang terbaik.
AWAK, BIMBINGLAH DAN BERILAH ILMU AGAMA KEPADA SAYA..
Tapi buat masa sekarang ni Nadia tengah cuba nak jaga hati sendiri. Nak jaga hati ni baik-baik. Jangan bagi orang curi. InsyaAllah hati ini suci sampai diijabkabulkan.
"...maaf, saya bukan sombong tidak ingin berpaling ke arah awak, saya cuma takot hati saya akan berpaling dariNya...kerana hati manusia sering kali tersisa dengan nafsu dunia...jika benar cinta saya, datanglah ke rumah saya sebagai insan bernama suami..."
Ouh lagi satuu, pesanan daripada USTAZ AZHAR IDRUS :-
Jangan pikat wanita kalau anda tak bersedia cintakan dia
Jangan buat wanita tu jatuh cinta kalau anda tak cintakan dia
Jangan beri wanita harapan kalau anda tak pasti
Jangan sakitkan hati wanita kalau anda tiada hati untuknya
Jangan mainkan perasaan wanita kalau anda tiada perasaan untuknya
HARAM jika jadikan wanita itu kekasih tetapi tiada niat untuk nikahinya
sekian, wassalam.