#116: InsyaAllah hati ni suci sampai diijabkabulkan..

Assalamualaikum w.r.t
'pause' lagu blog kat bawah tu, dengar lagu kat sini.
 
credit : akuIslam
Gambar takde kena mengena. Cuma gambar aku tengah runsing dekat hospital.
“Sebaik-baik wanita ialah yang tidak memandang dan tidak dipandang oleh lelaki”
Apa guna jadi idaman banyak lelaki sedangkan kita hanya boleh memiliki Suami cuma seorang. Aku tak rasa bangga jadi rebutan lelaki tapi aku rasa terhina bila orang buat macam tu, macam aku ini barang yang boleh dimiliki sesuka hati? Amboi.. banyak cantik muka kau?

Aku pun taknak jadi penyebab kejatuhan seorang lelaki yang dikecewakan. Macam mana aku nak jawab bila depan Allah nanti?

Kalau aku taknak suami aku pandang perempuan lain, aku dululah yang perlu menundukkan pandangan aku. Aku kena memperbaiki dan hias peribadi aku sebab itulah yang dituntut oleh Allah. Kalau aku nak lelaki yang baik jadi suami aku, aku juga perlu jadi perempuan yang baik. Bukankah Allah telah menjanjikan perempuan yang baik itu untuk lelaki yang baik?
Memang betul sebagai remaja, aku ada perasaan untuk menyayangi dan disayangi. Tapi setiap kali perasaan tu datang, setiap kali tu lah aku ingatkan diri untuk jaga perasaan tu. Tunggu jodoh daripada Allah. Aku taknak jadi pencuri hati orang yg bukan milik aku.
 
Walaupun tudungku tak selabuh tudung muslimah lain, walaupun akhlakku tak sebagus akhlak perempuan lain, tak bererti aku tak boleh kongsi benda yg aku dah baca. Sharing is Caring kan? <-- moto asrama aku *tetiba*

Andai kau jodohku yang tertulis di Lauh Mahfuz, Allah pasti akan menanamkan rasa kasih dalam hatiku juga hatimu. Itu janji Allah. insyaAllah :')

Yang kena aku ingat sekarang aku cuma manusia biasa yg mesti berusaha dan Allah yang menentukan segala-galanya. Man Jadda wajada.



wassalam.