#101:Ya Allah berikan aku cinta ~

This story is about a broken-hearted girl yang dulunya pernah menyayangi someone and at last selepas putusnya kasih antara dua manusia ni, she never act the same way to this guy. Her feeling had changed; 360 degree~
Bila sayang pada si dia, sayangilah sekadar saja
Kerana mungkin di hari muka, kau akan membencinya pula
Rasa sayang dalam manusia, sentiasa diduga
Kekadang berubah, membawa nestapa, bersederhanalah

Bila benci pada si dia, bencilah sekadar sahaja
Kerana mungkin di hari muka, kau kan menyayangnya semula
Beginilah jiwa manusia, penuh pancaroba
Sentiasa tertanya, arahnya ke mana, nasibnya di dunia
(Benci & sayang:bersederhanalah by Nur Irsyadi)
 
 


Atas ni, hanyalah sebuah situasi yang dirasakan oleh sesetengah dari kita. Bila jumpa rasa sakit hati,bila ternampak artwork dia ke apa ke, ada perasaan tak puas hati, bila terdengar nama dia terus kita jadi sesak nafas, bila kita terserempak dengan gang dia, rasa macam hati berdarah kembali. Pendek kata, semua jadi serba tak kena. Ya, sebab kita hidup dalam dendam yang berpanjangan. Hidup dalam derita yang kita pilih. Sedangkan semuanya boleh jadi seperti sedia kala bila kita memaafkan. 

That's the point. Tapi kita susah. Jalannya, pintalah kepada Allah. Semoga Dia memberikan kita peluang untuk menjadi seorang pemaaf. Owh, truly it's not just for the couple one, dalam kawan-kawan pun sama. ada backstabbing then kita tak boleh terima. 

The conclusion is, just forget about the past dan cuba cari hikmahnya. Kamu tahu, something yang berlaku yang Allah nak kita rasa, ada sebabnya, ada hikmahnya. Kalau tak jadi macam tu, tak adalah kita pada hari ini yang lebih kuat right? Maka, berdoalah kepada Allah, agar Dia mengurniakan kita cinta-Nya. Lagi terbaik! =)