#109:Bunga atau Mutiara?

Tajuk ni menarik perhatian Nadia masa on facebook and pegi dekat satu group tadi. Sesuai untuk insan yang bergelar gadis.


“ bunga atau mutiara? ”

Bunga cantik. Begitu juga dgn mutiara. Mana satu yang awak pilih? Ye, bunga baunya wangi, warnanya cantik, meggoda dan menarik.. manakala permata tinggi harganya dan cantik juga..

Tetapi bunga umurnya pendek. Cepat layu jika dipanah terik mentari atau diganggu oleh tangan manusia atau binatang. Mungkin ada orang memetiknya, lalu ia akan layu dengan cepat. Umur bunga sangat pendek.

Sedangkan mutiara akan kekal kelihatan cantik selama-lamanya jika ia terus berada di dalam cengkerangnya. Ia tidak bersinar melainkan kepada yang berhak dan layak.

Kedua-duanya cantik tetapi kecantikan bunga hanya sementara dan kecantikan mutiara akan kekal. Samalah juga dengan para gadis. Gadis yang tidak menutup aurat cantik tetapi ia sama seperti bunga. Manakala gadis yang menutup aurat dengan sempurna adalah mutiara yang amat cantik. Pasti terdapat perbezaan antara kedua-duanya.



"Oleh itu, wahai saudariku! Wahai orang-orang yang merindui syurga dan merindui para pemuda di dalamnya yang kekal abadi serta kenikmatan yang berpanjangan!"
 Syurga Allah itu mahal harganya!
P/s : Renung-renungkan sahabat-sahabatku muslimah, Muhasabah Diri.

Pilihan di tangan Anda.
Selawat & Istighfar